Cookie Instellingen

Deze website gebruikt Cookies.

Meer informatie over het gebruik van cookies en gegevensverwerking vindt u onder onze Cookie- en privacy-policy.

2000+ artikelen op voorraad 2000+ artikelen op voorraad
Levering 1-3 werkdagen Levering 1-3 werkdagen
Minimale ordergrootte €200,- Minimale ordergrootte €200,-
Gratis levering in NL vanaf €1.000,- Gratis levering in NL vanaf €1.000,-

FAQ - Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen

We hebben een aantal vragen voor u geselecteerd. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op via; 

 Duif International is in 1956 opgericht en heeft zich ontwikkeld tot een succesvolle en groeiende onderneming die van over de hele wereld importeert. Onze focus ligt hoofdzakelijk op de import van hardware voor bloemen-, planten-, interieur-, tuin- en cadeauartikelen voor onder meer de detail- en groothandel. Het assortiment bestaat uit een uitgebreide collectie met onder andere glas-, aarde-, vlecht-, metaal- en houtwerk en kunstbloemen. Bijna ons gehele assortiment is uit voorraad leverbaar vanuit onze distributiecentra in Aalsmeer en/of Polen. Klik hier om meer te lezen. 

 U kunt een klant account aanmaken door u te registeren op onze website. 

U kunt het beste contact met ons opnemen via email of per telefoon. Onze contactgegevens zijn terug te vinden op onze contactpagina.

Een Cash & Carry is een winkel waarbij de bezoeker zelf zijn/haar artikelen kan uitzoeken en meteen kan meenemen. Ook kunnen wij de artikelen voor u laten verzenden. Zie de pagina onze vestigingen voor meer informatie. 

Wij beschikken over een tweetal Inspiration Centres. Het Inspiration Centre in ons hoofdkantoor biedt u de mogelijkheid om inspiratie op te doen, collecties samen te stellen en artikelen (ook in grote hoeveelheden) in te kopen. Het Inspiration Centre in onze Cash & Carry op de bloemenveiling (Cultra) biedt u tevens de mogelijkheid om inspiratie op te doen, collecties samen te stellen, artikelen te bestellen (Scan & Order) en artikelen direct af te nemen. 

 Duif Interational levert uitsluitend aan de zakelijke klant (Business to business). Particulieren kunnen niet bij ons inkopen. 

Onze prijzen worden per stuk berekend bij een afname van een verpakkingseenheid. Wanneer u per pallet besteld treedt er staffelkorting in werking. Het verschil tussen de twee prijzen staat aangegeven op de detailpagina van elk artikel. 

Wij vinden dat voor een sfeervolle woonbeleving het erg belangrijk is dat mensen met een gerust hart kunnen genieten. We zetten ons daarom in om onze artikelen op een eerlijke manier te laten produceren. Hiervoor zijn we aangesloten en actief binnen het Business Social Compliance Initiative (BSCI). Het BSCI heeft tot doel wereldwijd de werkomstandigheden in de toeleveringsketen te verbeteren in risicolanden en is in 2003 gelanceerd door de Foreign Trade Association (FTA). De kern van de BSCI is het implementeren van de Code of Conduct – de gedragsregels. Het gaat erom dat wij ons inzetten, om ervoor te zorgen dat principes als geen kinderarbeid, werkveiligheid en eerlijke beloning bij onze leveranciers op orde zijn. 

Wanneer u een vraag heeft of er zich een probleem voordoet kunt u het beste contact opnemen met uw accountmanager. Heeft u geen vast contactpersoon, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met het hoofdkantoor met de gegevens op de contactpagina. 

Wanneer u artikelen bij ons wilt bestellen kunt u dit via de webshop doen of via de telefoon.Via de webshop bestellen is heel eenvoudig. U selecteert het aantal van het artikel dat u heeft uitgezocht en plaatst deze vervolgens in de winkelwagen (door middel van het winkelwagen icoon). Vervolgens navigeert u naar de winkelwagen en volgt u de aangegeven stappen om uw bestelling te plaatsen.U kunt ook via de telefoon bestellen. In dat geval verzoeken wij u om de volgende zaken bij de hand te hebben:

  1. KVK- en/of BTW nummer
  2. De artikelnummers en aantallen van de gewenste artikelen.


Dat kan zeker! Neem contact met ons op op deze pagina

Het is bij Duif International niet mogelijk om als particulier inkopen te doen, aangezien wij een groothandel/importeur zijn. Mocht u als particulier specifiek op zoek zijn naar onze artikelen dan kunnen wij u doorverwijzen naar de verkooppunten. 

Dit is mogelijk. Indien u een specifieke leverdatum wenst, verzoeken wij u vriendelijk om dit te melden tijdens stap 2 ('Levering') van het bestelproces. U kunt hier via een kalender de gewenste leverdatum aangeven. Mocht u uw bestelling al geplaatst hebben, dan kunt u contact opnemen met onze Sales afdeling om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Let wel: leverdatum is nooit gegarandeerd, dit in verband met transportdagen (zie vraag 'Wat zijn de levertijden?' voor meer informatie). 

In principe worden al onze artikelen welke voor 12.00 uur CET besteld zijn, dezelfde dag verzonden. Artikelen die vanuit ons magazijn in Polen worden verstuurd, worden een aantal dagen later geleverd in verband met het transport. 

U kunt de gegevens die u heeft ingevuld bij uw bestelling alleen aanpassen door telefonisch of per email contact op te nemen met onze Sales afdeling. 

Wanneer u een kortingscode heeft ontvangen, dan kunt u deze in de eerste stap onderaan de pagina van de winkelwagen invullen. Klik vervolgens op 'VOEG TOE' om de kortingscode te activeren. 

Als uw kortingscode niet werkt, kan dat aan de volgende zaken liggen:

  1. De kortingscode is al eens gebruikt
  2. De kortingscode is verlopen
  3. De kortingscode is alleen geldig op bepaalde artikelen en/of acties
  4. Er is een technische storing, waardoor de kortingscode niet werkt

Bij eventuele vragen, neem dan contact met ons op. 

 De betaalmethoden die wij ondersteunen zijn:

  1. iDeal (alleen beschikbaar voor klanten met een Nederlandse bankrekening)
  2. Creditcard
  3. Op vooruitbetaling
  4. Op rekening (na goedkeuring kredietlimiet)

 U kunt een aanvraag indienen voor een kredietlimiet. Om een kredietlimiet te accorderen moeten wij diverse gegevens checken. Neem voor meer informatie contact met ons op. 

U ontvangt de factuur van uw bestelling van ons per email. 


 Ja, de veiligheid van ons betaalproces voldoet aan de zwaarste veiligheidseisen en verloopt via Buckaroo.nl

Wanneer het afrekenproces aangeeft dat er iets is misgegaan met uw betaling verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons hoofdkantoor op te nemen. 

 U kunt bij ons kiezen tussen zelf afhalen of laten afleveren. U kunt dit selecteren bij stap 2 ('Levering') in de winkelwagen. 

De verzendkosten worden automatisch berekend bij stap 3 ('Betaling') van het afrekenproces. Deze worden berekend aan de hand van het volume van uw bestelling. Door middel van deze berekening bepalen wij of uw bestelling per pakketpost of per pallet afgeleverd zal worden. De verzendkosten zijn afhankelijk van het adres en het land waarnaar uw bestelling verzonden wordt. 

Wanneer u een bestelling plaatst voor 12.00 uur CET op doordeweekse dagen, dan wordt de bestelling dezelfde werkdag verstuurd. Bestelt u na 12.00 uur CET dan wordt uw bestelling de volgende werkdag verstuurd. 

Nederland en België:

Wanneer het afleveradres van de bestelling in Nederland of België is geldt in principe de volgende regel:

Voor 12.00 uur CET besteld, de volgende dag geleverd mits de goederen uit ons magazijn in Nederland komen.


Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië:

Hiervoor geldt levering binnen 42-78 uur, mits de goederen uit ons magazijn in Nederland komen.


De rest van Europa:

Hiervoor geldt levering binnen 5 werkdagen mits de goederen uit ons magazijn in Nederland komen.


Let op:

Wij leveren uitsluitend op werkdagen. Wanneer uw levering niet vanuit ons magazijn in Nederland plaatsvindt, maar vanuit ons magazijn in Polen, dan dient u met 3 werkdagen extra levertijd rekening te houden. 

U kunt uw bestelling volgen wanneer deze per pakketpost verstuurd wordt. Dit kan via de 'track-and-trace'-code van uw pakket welke naar u gemaild zal worden. Klik vervolgens hier om uw bestelling te volgen. Voor het afleveren van pallets is dit helaas nog niet mogelijk. 

Wanneer u bij aflevering breuk of schade constateert dient u dit aan te geven op het aftekenformulier (CMR). De verdere afwikkeling zal volgens onze algemene voorwaarden geschieden. 

In het weekend wordt niet bezorgd. Het is mogelijk om voor levering op zaterdag een speciaal verzoek in te dienen bij onze Sales afdeling. Neem voor de voorwaarden contact met ons hoofdkantoor op. 

Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. In stap 2 ('Levering') van de winkelwagen kunt u dit eenvoudig aangeven via 'Kies een adres' of 'Beheer uw adressen'. 


Het is mogelijk om uw bestelling zelf op te halen bij ons magazijn te Aalsmeer. U kunt dit aangeven bij uw bestelling in de winkelwagen. Ons adres is:


Duif International

Japanlaan 18, deur 16

1432 DK Aalsmeer

Nederland 

U kunt uw in de Cash & Carry gekochte goederen uiteraard ook op locatie door ons laten bezorgen. Hiervoor gelden de tarieven zoals in de winkels weergegeven. Deze kunnen voor u in de Cash & Carry berekend worden. 

Het assortiment bestaat uit een uitgebreide collectie met onder andere glas-, aarde-, vlecht-, metaal- en houtwerk en kunst bloemen. Ook kunt u bij ons terecht voor bloembinderij accessoires, en etalage- en stylingartikelen zoals grote siervazen, kunstbomen, -planten en -dieren. Bijna ons gehele assortiment is uit voorraad leverbaar vanuit onze distributiecentra in Aalsmeer en/of Polen. 

Een steeds groter aandeel van onze leveranciers sluiten zich aan bij BSCI. Binnen de komende drie jaar werken we aan een dekkingsgraad van 90%, zodat we met zekerheid kunnen zeggen dat onze artikelen op een eerlijke manier zijn geproduceerd. 

 U kunt onze webwinkel bezoeken met en zonder een account. Het verschil tussen deze twee is het volgende:

  1. Zonder account kunt u onze artikelen zien, maar u kunt geen prijzen zien en geen aankopen doen. U kunt wel vrijblijvend een offerte aanvragen.
  2. Met een account kunt u onze artikelen zien met de gegevens en prijzen. U kunt meteen bestellen en uw account beheren.

Registreer hier om een account aan te maken. 

De informatie die wij van u ontvangen wordt met uiterste zorg behandeld. Financiële- en zakelijke gegevens worden niet aan derden verstrekt. 

Wanneer u de cookies op een website accepteert plaatst de betreffende website een klein tekstbestand op het device waarmee u de website of webshop bezoekt. In dit tekstbestand wordt bepaalde informatie opgeslagen welke weer gebruikt kan worden door de betreffende website/webshop bij een volgend bezoek. 

U kunt uzelf op verschillende manier uitschrijven voor een nieuwsbrief:

  1. U kunt uzelf onderaan de desbetreffende nieuwsbrief uitschrijven door middel van de daarvoor bestemde knop. Deze is te vinden in de 'footer' van de desbetreffende nieuwsbrief.
  2. U kunt deze gegevens laten aanpassen door contact met ons op te nemen.

Uw gebruikersnaam is gelijk aan uw emailadres. Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u een nieuw wachtwoord instellen door op 'Wachtwoord vergeten?' te klikken op de inlogpagina. Vul vervolgens uw emailadres in en klik op verzenden. U krijgt een email met daarin een link om uw wachtwoord aan te passen. Mocht u binnen een paar minuten nog geen email ontvangen hebben, check dan uw spam box of neem contact met ons op. 

Om uw account over te zetten op de naam van iemand anders, verzoeken wij u om contact op te nemen met ons hoofdkantoor per telefoon of email. Na goedkeuring zullen wij de gegevens aanpassen. 


U kunt uw factuuradres alleen aanpassen door contact met ons hoofdkantoor op te nemen.Uw afleveradressen kunt u eenvoudig wijzigen in uw persoonlijke account binnen onze webwinkel.